Kako povećati prodaju preko internet prodavnice
U prethodnom tekstu naveli smo prvih četiri elemenata koji su potrebni za uspešnu internet prodavnicu, a u ovom tekstu nastavljamo dalje.
Korisnički chat
Često će vaši posetioci imati neka dodatna pitanja za vas, a korisnički chat može im omogućiti da dobiju odgovore brže nego putem emaila. Uz pomoć online chat-a možete otkloniti sve nedoumice vezane za vaše proizvode. Korisničko iskustvo mora biti na prvom mestu, a instaliranjem live chat-a pokazaćete posetiocima da vam je stalo.
Naime, čak 53 % korisnika bi pre izabralo online chat u odnosu na telefonski poziv, a sve statistike ukazuju na to da chat pozitivno utiče na prodaju i zadovoljstvo korisnika. Chat vam može pomoći da duplirate broj konverzija, na osnovu podataka do kojih je došao Međunarodni Institut za Menadžment Korisnika (ICMI).
Svedočanstva korisnika
Pozitivna iskustva vaših dosadašnjih mušterija mogu značajno unaprediti vašu prodaju. Ljudi često reaguju emotivno prilikom kupovine i često će se odlučiti da nešto kupe kada čuju da je neko drugi zadovoljan proizvodom. Najbolje je da napravite posebnu stranu na kojoj ćete objavljivati svedočanstva korisnika, u pisanoj ili video formi.
Prodajna korpa
Prodajna korpa ili kolica za kupovinu integralan su deo koji svaka internet prodavnica mora da ima. Vaša prodajna korpa mora da ima jednostavan dizajn i mora biti što lakša za upotrebu. Funkcionalnost mora biti prioritet, kao i jasno iskazano dugme za kupovinu, tj. checkout. Prodajna korpa mora imati zasebnu stranu na vašem sajtu i mora imati sve neophodne elemente:
- Mogućnost unosa broja proizvoda
- Izbor opcija dostave (ne zaboravite da istaknete cenu dostave)
- Mogućnost unosa promo kodova
- Izbor opcije za plaćanje
- Mogućnost dodavanja proizvoda i nastavka pretrage
Jednostavan checkout i naplata
Procedura kupovine i odjave, odnosno checkout, mora biti što jednostavnija i što brža. Broj konverzija zavisi dosta od načina naplate i vremena koje je potrebno da korisnik ostavi svoje podatke kako bi izvršio kupovinu.
Nemojte stavljati previše polja za popunjavanje, iskoristite samo ona polja koja su neophodna za naplatu i dostavu (ime, prezime, adresa, metod plaćanja, itd.). Takođe, podelite vaš checkout proces na nekoliko strana.
Kako bi dodatno olakšali kupovinu, omogućite korisnicima da sačuvaju svoje podatke. Takođe, u vašem je interesu da korisnicima pružite što više opcija za plaćanje.
Uzmite u obzir da sve više korisnika koristi mobilni telefon za kupovinu, što znači da je responzivan dizajn takođe bitan faktor u izradi internet prodavnica.
Da li vi znate još neki bitan element za uspešnu internet prodavnicu? Kakva su vaša iskustva sa internet kupovinom i prodajom? Ostavite komentar ili podelite naš tekst ako vam se dopada :)