Svako ljudsko biće se rađa sa određenim kapacitetom za emocijalno vezivanje. To se na početku života projektuje na vezivanje za roditelje, a kasnije je to prošireno vezivanjem za određene vrste materijalnih stvari (specifične vrste proizvoda i brendova). Ovde govorimo o jednom evolutivnom obrascu ponašanja koje je duboko ukorenjeno u svakom čoveku.
Ključ stvaranja dugoročne vrednosti brenda
Stvaranje dugoročne vrednosti se nalazi u emocijalnom povezivanju potrosača i konkretnog proizvoda. Možda je sjajan primer Apple-a koji je uz pomoć inovativnog dizajna svojih proizvoda stvorio snažnu emotivnu vezu sa svojim kupcima.
Sve ono sto osoba oseća ili smatra o proizvodu, usluzi, iskustvu, sve to predstavlja brend. Brend komunicira sa potrošaćem kroz slogane, logotipe, reklame, web sajtove. On zahteva strategiju u svom pristupu inače brend neće oživeti.
Pružanje bezidejne informacije potrosaču jednostavno neće dati rezultate. Potrošač se mora navesti da razmišlja o brendu. Idealna situacija je da u određenom sticaju okolnosti potrošač prvo pomisli na vaš brend (ako je neko jako žedan pomisliće na Coca Colu). Ovo je proces koji uključuje neprestanu komunikaciju sa potrošačima i vremenom kod njih stvara emocijalno vezivanje što će na kraju rezultirati situacijom da će vaš brend biti prepoznat od strane potrošača. Da bi se postigao cilj pretpoznatljivosti brenda potrebna su finansijska sredstva i kreativan tim koji će stvoriti kvalitetnu strategiju.
Vernost ili stvaranje verovanja u brend
Pojedini marketinški stručnjaci govore da je bolje fokusirati se na postojeće potrošače nego privlačenje novih. Ovo je pogrešna strategija koja vas može odvesti u neuspeh. Iako je cena privlačenja novih potrošača pet puta veća od zadržavanja starih, ukoliko želite da biznis unapredite i ubrzate rast, novi potrošači su neophodni. Dobra brending strategija je ključ za privlačenje novih potrošača.
Postoji velika razlika između informacije koju plasirate potrošačima i načina na koji im se obraćate. Dobra ideja koju plasirate može postati viralni hit i uz mala ulaganja, za razliku od gomile novca uloženog u kampanju koja šalje nekvalitetnu poruku.
3 pitanja potrošača u vezi brenda
Ko ste vi? – Identitet vaše kompanije usko je povezan sa vašim brendom i vaš cilj mora biti da identitet vaše kompanije (grana industrije u kojoj poslujete, vaši proizvodi i usluge, itd.) postane izjednačen sa vašim brendom. Razvijanjem vašeg brenda možete čak doći u poziciju da potrošači umesto vas daju odgovor na ovo pitanje.
Šta je to posebno u vezi sa vama? – Šta vas izdvaja od konkurencije, šta vi možete ponuditi potrošačima što ne mogu druge kompanije?
Šta je to između vas i mene? – Koja je to povezanost ili asocijacija koja spaja vas i vaše klijente.
Kada se postavite u ulogu potrošača i postavite ova četiri pitanja svakako ćete steći jasniju sliku o pozicioniranju vašeg brenda u odnosu na tržište i konkurenciju. Ova pitanja vam mogu dati dobru polaznu tačku u razvijanju vaše brending strategije i vizije.
Plan nastupa na tržištu mora predstavljati povezivanje sa uverenjima i vrednostima potrošača, jaku podršku u uslugama i u kvalitetnom stručnom znanju. Uz dovoljno vremena i sredstava zauzećete dobre pozicije da izgradite odnos sa potrošačima koji se zasniva na poverenju. Kada se celokupan proizvod (usluga) pogleda kroz prizmu vašeg brenda onda možete očekivati da je vaš brend uspeo i da će se uložena sredstva višestruko vratiti.
Kako teku vaši napori u borbi za pozicioniranje svog brenda na tržištu, šta su izazovi sa kojima se suočavate? Da li možete da nam kažete kakav utisak naša firma ostavlja na vas? Napišite nam u komentaru ispod. :)