O NAMA

Mi smo tim mladih ljudi, veštih u web dizajnu i programiranju. Mi na naše klijente ne gledamo kao kratkoročni izvor zarade, već želimo da uradimo sve što je do nas da uspete u svojim namerama. Vaš uspeh znači da smo uradili dobar posao, a to je ono što nas zaista čini uspešnim. Cilj nam je da pružimo najbolju moguću uslugu po pristupačnoj ceni, da u nama vidite pouzdanog partnera koji radi u Vašem interesu.

Kako da budem prvi na Google-u?

By sajtic 2 years agoNo Comments
Kako da budem prvi na Google-u

Bilo da ste web developer ili vlasnik web sajta, sigurno su Vas pitali (ili ste se pitali): Kako da budem prvi na Google-u

Ne možete.

Pre nego što postanete ljuti, jer je naslov govorio o otkrivanju velike misterije dozvolite da objasnimo. Ne možete, zato što postavljate sebi pogrešno pitanje. Ispravno pitanje bi bilo: Kako da budem prvi na Google-u za specifičnu reč. To ima malo više smisla, zar ne?

Zašto je bitno da bude za specifičnu reč? Jednostavno zbog toga jer želite da se rangirate dobro za reči koje imaju veze sa poslom kojim se bavite.

Pa kako da budem prvi na Google-u?

Imamo dobre vesti. Nije potreban veliki budžet za marketing, da angažujete skupe agencije. Ne morate čak ni da znate puno o internet marketingu. Iako sve ovo može pomoći da brže dođete na željeno mesto. Jedina stvar koja je potrebna da radite, je da pišete.

Tekstovi

Da, potrebno je da pišete. Potrebno je da mnogo pišete. I ne bilo šta. Potrebno je da pišete o svom poslu, ili još važnije o temama koje zanimaju Vaše potencijalne kupce.

Izgovor koji se najčešće čuje u ovim situcijama je. Ne postoji dovoljno tema ili stvari o kojima bi neko pisao. I uvek im dokažemo da greše. Znate da kupac uvek ima mnogo pitanja o proizvodu ili usluzi koju nudite? Opišite mu ih tako da im bude sve jasno. Objasnite funkcionalnosti, prednosti, mane. Uporedite proizvode koje imate, koji je zašto bolji. Postoji puno toga, zar ne? Vreme je da inspirišete kupca da kupi kod Vas.

Najvažniji deo: Potrudite se da tekstovi imaju vrednost za potencijalne ili postojeće klijente. Ne za Google. Google već sada zna kada se piše za pretraživače, a kada za klijente. Google neće kupiti od Vas, zar ne? Obratite pažnju na one koji hoće.

Započnite na svom blogu diskusiju o važnoj temi. Objasnite kako neke stvari funkcionišu. Uputite čitaoce da razmišljaju u pravom smeru. Vrednost je u tome! Ne možete da prevarite Google. Zato nemojte ni pokušavati.

Koristi od pisanja

Hajde da analiziramo prosečan web sajt, koji se koristi u poslovne svrhe. Obično sadrži (osim glavne ili početne stranice, još):

  • O nama (kratak tekst, misija, vizija i par slika zaposlenih)
  • Kontakt (Google mapa + kontakt forma)
  • Stranica sa vestima (često je poslednja vest objavljena pre godinu dana)
  • Galerija (sa slikama proizvoda koje su u ponudi)

Sve u svemu, obično imamo sajt sa 5-10 različitih strana koje se menjaju jednom godišnje – ako i tada. Objavljivanjem, samo jednog članka nedeljno. Broj jedinstvenih poseta može da se duplira posle samo mesec ili dva. To znači da će se poseta sajtu za godinu dana, povećati 10 puta. Možda čak i više, ako odlučite da objavljujete više puta nedeljno.

Konstantno objavljivanje sadržaja biće signal koji će Googlebot da primeti. Ako je tako, i ako pišete u vezi sa svojim poslom. Gustina ključnih reči će se povećati i pružiće se šansa da se rangirate bolje.

Želimo da upozorimo na jednu stvar: Uspeh neće doći preko noći. Morate da se držite rasporeda koji ste unapred zadali neko vreme (nekoliko meseci sigurno), pre nego što primetite prave efekte svog rada. I jednom kada uspete, ni pod kojim okolnostima ne prestajte.

Ne tražite brza rešanja

Verovatno ste čuli da postoje načini da se nađete na boljoj poziciji, a da ne radite ništa? To je nakako nelogično, zar ne? Ova brza rešenja često krše pravila. Kako ne bi došli u situaciju da budete sankcionisani od strane Google-a, naš je savet da ovo ne pokušavate. Ako neko još nudi tu uslugu po smešnoj ceni, tada nikako ne pristajte.

Takođe ove tehnike mogu da donesu neke koristi kratkoročno. Kako Google stalno unapređuje svoj algoritam. Time rizikujete da neka novija verzija uhvati da ste koristili nedozvoljena sredstva. Pa pre ili kasnije kazni takvo ponašanje. A postoje kazne iz kojih je teško, ako ne i nemoguće izvući se.

Važno: Dve važne komponente marketinga sadržajem (eng.content marketing): pisanje i povratni linkovi (linkovi koji upućuju na Vaš sajt) sa sajtova koji se već dobro rangiraju na Google-u.

Dodatne koristi koje možete imati

Pored mogućnosti da se rangirate bolje u rezultatima pretrage, imaćete dosta materijala da delite na drušvenim mrežama. Možda se izveštite u pisanju i postanete toliko dobri u kreiranju kvalitetnog sadržaja da čitaoci požele da dele te meterijale, i na taj način promovišu Vaš biznis.

Kada se to dogodi, drugi ljudi u industriji će pratiti ono što objavljujete i postavljaće linkove ka tim člancima.

Na ovaj način, polako ćete postati autoritet. Biti autoritet je važno jer će Vas posmatrati kao profesionalca. Ovo može da rezoltuje u povećanju poverenja kod klijenata i doneće više posla.

Obratite pažnju na funkcionalnosti

Osim sadržaja koji kreirate, potrebno je da sajt ispunjava tehničke norme. Potrebno je da se učitava brzo (testirajte sa Page Speed Insights). Jedan od važnih faktora je da se sajt prilagođava mobilnim uređajima, slike treba da imaju adekvatne opise itd. Naravno da je najvažnije imati kvalitetan sadržaj, ali ako učinite za posetioce i Google da ne mogu valjano da ga razumeju, nećete ostvarivati pun potencijal onoga što radite.

Kako bi imali bolje rezultate za napore koje ulažete uverite se da:

  • Posetioci mogu lako i jednostavno da podele postove koje objavljujete. Ovo se vrlo lako može rešiti sa pluginovima ukoliko koristite WordPress
  • Možete da koristite WordPress SEO by Yoast plugin, koji omogućava da bez puno znanja možete da sredite podatke koje hoćete da budu indeksirani i da se lakše organizuje šta će se to prikazivati.

(Kontaktirajte nas da pomognemo ukoliko je to potrebno.)

Kako da počnem?

Lako. Sledeći put kada dođete u kontakt sa klijentima, obratite pažnju na pitanja koja postavljaju – zapišite. Obratite pažnju i na sitnice. Ukoliko volite to što radite, ne bi trebalo da bude problem. Objasnite što je bolje moguće, ono što potencijalne klijente može da interesuje.

Nemojte odjadnom da nagomilate mnogo informacija. Umesto ovoga, pokušajte da se fokusirate na deo. Objasnite iz svog ugla neku temu u koju se razumete. Kasnije se možete nadovezati, ili neke stvari detaljnije objasniti i linkovati. Tako ostavljate mesta za neke druge objave.

Čak i ako posao kojim se bavite ne omogućava da budete toliko u kontaktu sa klijetima, svejedno uradite ovako. To je način da budete u kontaktu. Da dobijete informacije o tome šta im otežava posao, brine. Možda dobijete ideju za novi proizvod, nikad se ne zna. Pitajte i slušajte, ne navaljujte. Edukujte svoje klijente, ne navaljujte da prodate. Ukoliko požele da kupe, verovatno će se obratiti.

Sjajni izvor inspiracije i nadahnuća su konferencije i seminari. Sigurno da postoje neke koje možete da posetite.

Sada je sve na tebi

Ali nisam dobar u pisanju? Pa šta, nisam ni ja ali to ne znači da ne znam da objasnim stvari na blogu. Potrebno je vežbanje, i vremenom ćete pisati kvalitetniji sadržaj, i za manje vremena. Najlepši osećaj koji ćete iskusiti, je kada znate da je nekome ono što ste napisali pomoglo.

Trudite se da identifikujete za koga pišete, da ne pravite pravopisne greške i da budete jasni. Zapamtite što smo gore objasnili. Trudite se da ono što pišete ima vrednost za čitaoce. Ako to uspete, možda i ne primete pravopisne greške ili ako pojedete koje slovo. :)

Sada imate dovoljno znanja kako da zauzmete dobru poziciju na Google-u. Želimo Vam puno uspeha.

Ukoliko smatrate da smo napisali kvalitetan članak, lajkujte, komentrišite i delite. :)

Kategorija:
  Seo optimizacija
this post was shared 0 times
 2200

Ostavi komentar

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva.