Kako efikasan web dizajn utiče na prodaju
Verovatno ste nekad kupovali preko interneta. I vi ste možda vlasnik internet prodavnice, te vam je to uobičajeno. Razgledali ste hiljade stranica tražeći proizvod koji vam treba. Možda ste i nasumice i posetili internet prodavnicu. Odjednom, jedna web stranica zadržava vašu pažnju i ne primećujete, već ste na formularu za plaćanje. Naredni put prvo odlazite na tu stranicu. Preporučujete je drugima.
Sigurno ste se pitali zašto je tako i kako da i vaša stranica tako drži pažnju kupaca. Ne brinite, rešenje postoji.
U marketingu postoji mnogo trendova koji pospešuju prodaju. Najubedljiviji je trend vizuelnog sadržaja. Vizuelni sadržaj privlači i zadržava pažnju posetilaca mnogo jače nego tekst. Štaviše, gotovo 81% posetilaca samo prelista stranicu. Vaš tekst često ne dolazi do izražaja ako vizuelni sadržaj nije dovoljno privlačan.
Vizuelni sadržaj je deo jedne veće slike – web dizajna. Web dizajn je više od vizuelnog sadržaja. On podrazumeva plansku izradu stranice i strateško raspoređivanje vizuelnih i tekstualnih elemenata. Zahteva da poznajete kako funkcioniše opažanje kod ljudi, kao i da ste upoznati sa trendovima i promenama u ljudskom ponašanju. Kada znate te činjenice, onda ste već u velikoj prednosti nad konkurencijom.
Sve to spada u posao web dizajnera. On treba da razume vašu ciljnu grupu, vaše kupce i njihovo ponašanje i stvori idealne uslove za njih na stranici. On raspoređuje elemente tako da postižu željeni cilj kod kupaca. Podrazumeva se, ovo nije lako, ali je izuzetno efikasno i zbog toga je profesionalan web dizajn bitan.
Dakle, da biste ostvarili svoj cilj – prodaju, web dizajn mora da bude efikasan. Efikasan web dizajn utiče na prodaju u velikoj meri. Kako, pitate se?
Podstiče kupce da zadrže pažnju
Atraktivni web dizajn zadržava kupce na vašoj stranici. Što je kupac duže na stranici, veća je verovatnoća da će se odlučiti za kupovinu. Kupci dolaze sa namerom da kupe, a jedan od ciljeva dobrog dizajna jeste da tu nameru pojačaju tako što će na neki način animirati kupce i podstaći ih da pregledaju dalje. Osim toga, što je duže vreme koje posetioci provedu na vašoj stranici, vaša stranica ima veći autoritet kod pretraživača. Naravno, dužina posete zavisi i od kvaliteta sadržaja, ali taj sadržaj mora da bude potkovan dobrim dizajnom.
Ne ograničava kupce kada su u pitanju uređaji
Efikasan web dizajn podrazumeva i responzivnost, odnosno prilagođenost za sve tipove uređaja. Responzivni web dizajn povećava posećenost vaše stranice jer kupci danas koriste mnogo uređaja za pretraživanje. Štaviše, čak 71% korisnika koristi pametni telefon za pregledanje ponuda. Verovatno ćete želeti onda da vaš sajt bude dobro optimizovan i dizajniran i za mobilne telefone, tablete i druge manje uređaje pored kompjutera.
Olakšava kupcima put do cilja
Vaši kupci žele da kupe proizvod ili uslugu. To je njihov cilj i namera sa kojom dolaze na stranicu. Na svom putu do korpe i plaćanja ne žele da imaju prepreke. Dobrim i efikasnim web dizajnom olakšavate kupcu čitav proces i omogućavate mu da u samo nekoliko klikova odradi to što želi. Vrlo je bitno da obezbedite dobru orijentaciju kupaca na sajtu i olakšate im da se lako snađu. Ako budu morali previše da traže, verovatno će otići u jednostavniju prodavnicu. Složićete se, i sami biste izabrali radije prodavnicu u kojoj lako nalazite sve što želite.
Usmerava pažnju kupaca u željenom smeru
Kada dovedete kupca na stranicu, verovatno imate plan u kom smeru želite da ga usmerite. Već smo utvrdili da je orijentacija bitna za kupca. Efikasan web dizajn ćvam pomoći da usmerite kupca na landing page stranicu. A možda najpre na informativni blog. Zato stranicu treba oblikovati tako da kupac bude usmeren tačno tamo kuda želite. Ako kupac dođe kako bi nešto kupio, a neprestano nailazi na sadržaje koji ga odvode dalje od toga, verovatno nećete ostvariti željeni efekat. Važno je da definišete cilj i u skladu sa tim izradite stranicu. Tako ćete biti sigurni da je vaš kupac na pravim stranicama i ispred pravog sadržaja u svakom trenutku.
Povećava šanse da se bolje rangirate na Google-u
Ova prednost efikasnog web dizajna se direktno nadovezuje na prethodne. Što se kupci i posetioci lakše snalaze na sajtu i što je on atraktivnije izrađen, duže vremena provode na njemu, ne klikću na dugme „back“… Vaša stranica dobija veći autoritet i relevantnost, a pretraživači vas bolje rangiraju. Dodaju joj autoritet. Taj benefit će vam sigurno pomoći u rangiranju i rezultatima u pretraživačima. Složićete se, to je izuzetno važno ako želite da vas brzo i lako pronađu novi kupci.
Ukratko rečeno, dobar dizajn kroz sve ove benefite može znatno da poboljša vašu prodaju jer osvaja pažnju kupaca i zadržava ih na stranici, direktno utiče na vaše rangiranje u pretraživačima, a pojačava i autoritet vaše stranice. Osim toga, osvaja i poverenje kupaca, što danas nije jednostavno jer su korisnici znatno informisani i imaju mnogo sadržaja u ponudi, te njhova pažnja i poverenje variraju.
Nadamo se da je ovaj post bio informativan i da ste nešto novo naučili. Ukolili želite da nešto dodate budite slobodni da napišite u komentaru ili podelite sa svojim prijateljima.
Ukoliko želite da unapredite svoj web sajt ili web prodavnicu i samim tim i prodaju, kontaktirajte nas i podelite sa nama svoje ideje.