Usled negativnih posledica koje je virus COVID 19 ostavio po preduzetnike, Fejsbuk se odlučio na novi korak. Fejsbuk prodavnica je nova prilika za sve proizvođače da na brz i jednostavan način prodaju svoje proizvode i usluge potrošačima.
https://www.facebook.com/4/videos/10111929914173161/
Šta je Facebook shop i ko može da ga koristi?
Facebook shop je mobile first platforma na kojoj biznisi imaju mogućnost kreiranja onlajn prodavnica na Facebook-u ili Instagram-u, besplatno. Namenjena je malim biznisima, preduzetnicima ali i dropšiperima. Proces pravljenja Woocomerce sajtova zna biti skup i težak, pogotovo ako se ne angažuje profesionalna pomoć.
Facebook shop znatno pojednostavljuje ceo proces, pružajući mogućnost kreiranja online prodavnica bez investiranja novca i preteranog ulaganja vremena u dizajn. Ovo je pravi izbor, kako za početnike, tako i za sve one koji žele da svoje digitalno prisustvo ovekoveče na više digitalnih plarformi.
Lak je za korišćenje.
Poput svih Facebook proizvoda, prodavnica je maksimalno prilagođena korisnicima. Sve što treba da uradite jeste da odaberete proizvode ili usluge koje nudite. Podesite font i boju. Prodavnica je, takođe povezana sa platformama poput WhatsApp-a, Messenger-a i Instagram-a. Preko ovih platformi možete stupiti u kontakt sa svojim mušterijama, odgovoriti im na postavljena pitanja ili im pomoći pri izboru proizvoda.
Da li mi je potreban sajt ukoliko već imam Facebook prodavnicu?
Odgovor na ovo pitanje je jednostavan. Zamislite situaciju u kojoj vaš posao sasvim dobro funkcioniše na mrežama. Prodajete kao ludi, sve ide odlično. Onda, odjednom Facebook odluči da izmeni svoj algoritam. Možda ste uradili nešto što nije po pravilima zajednice i banovani ste sa profila? Vaš biznis staje na neodređen vremenski period, i ne postoji ništa u vašoj moći što možete uraditi u ovim situacijama. Možete samo da sedite i čekate, nadajući se da će sve na kraju biti u redu. Ove situacije su neizbežne i mogu se desiti svima pa i profesionalcima.
Budite svoji na svome.
Lekcija koju je svako od nas čuo – Nemoj zavisiti ni od koga, budi svoj na svome. Isto se može primeniti i na biznis. Biti digitalno prisutan, ne znači samo koristiti Facebook i Instagram. Biti digitalno prisutan znači imati svoje mesto na internetu na kom vas ljudi mogu naći kad god to požele.
Ne treba rizikovati budućnost svoje kompanije oslanjajući se samo na prodaju na društvenim mrežama. Uvek imajte alternativu.
Mreže se menjaju iz dana u dan, ako poslujete na njima morate igrati po njihovim pravilima i koristiti njihove formate. Sa druge strane, na vašem WooCommerce sajtu možete ispričati vašu priču, postaviti testimonijalse i približiti se kupcu.
Društvene mreže nisu loše, naprotiv, mogu vam znatno povećati prihode ukoliko znate da ih koristite na pravi način, ali vaš biznis ne treba zavisiti od njih. Jer jednog dana kada ne budu funkcionisale na način na koji sada to čine, ostaćete bez svega. Hajde da to predstavimo ovako. Društvene mreže su usta, sajt je mozak vašeg biznisa. Zajedno, oni stvaraju magiju. Jedno bez drugog, baš i nisu upotrebljivi.
Kako da integrišem WooCommerce prodavnicu na Facebook?
Facebook sarađuje sa platformama poput WooCommerce, Shopify, BigCommerce, Chanel Adviser i ostali. Tako da ukoliko koristite jednu od ovih platformi, moguće je povezati ih sa Facebook prodavnicom.
Uputsvo za instaliranje:
- Instaliraj Facebook for WooCommerce.
- Idi na: WordPress Admin Dashboard.
- Zatim: WooCommerce > Settings > Integrations.
- Izaberi Facebook for WooCommerce
Kako da povećam prodaju koristeći online Facebook store?
Korisnici mogu pronaći vaš Facebook Shop na svojim Facebook ili Instagram nalozima. Do njih možete doći i putem sponzorisanih objava. Dodatni bonus je to što mogu sačuvati ili naručiti proizvode bez da napuste aplikaciju.
Saveti za poboljšanje prodaje:
- Izlistaj ceo katalog na svojoj Facebook stranici,
- Ne koristi stock fotografije,
- Ne obmanjuj ljude,
- Linkuj svoj vebsajt radi social proof-a.