Kako povećati prodaju preko interneta
Potencijal internet trgovine odavno je potvrđen s obzirom da udeo internet kupovine u svetu raste svake godine. 2017-te godine čak 10 % ukupne globalne trgovine obavljeno je na internetu, a do 2021. taj procenat će dostići oko 17%.
Uprkos ovim kristalno jasnim trendovima na globalnom tržištu, još uvek većina firmi u svetu, a posebno u Srbiji, nema dovoljno znanja i sposobnosti da svoje poslovanje proširi na internet. Izrada internet prodavnice može značajno unaprediti vaš biznis i omogućiti vam izlazak na globalno tržište, ali samo ako je kvalitetno napravljena i sadrži sve neophodne elemente.
Kvalitetan landing page
Landing page ili landing stranica veoma je bitan element svakog sajta. U pitanju je stranica koja na vašem sajtu stoji samostalno i na koju korisnici dolaze sa vaše internet marketing kampanje. Za razliku od glavne stranice, tj. homepage-a, koja služi da predstavi vašu kompaniju i pruži neke osnovne informacije o vama, landing page služi da korisnicima približi konkretan proizvod ili uslugu, ili određenu grupu proizvoda.
Kvalitetan landing page zahteva dosta truda i vremena, ali zato mnogo doprinosi promociji i prodaji vaših proizvoda. Više informacija o tome kako da napravite dobar landing page i šta on treba da sadrži možete pronaći ovde, ali jedna od stvari koju morate staviti na vaš landing page jeste poziv na akciju.
Istaknut (upadljiv) poziv na akciju
Poziv na akciju, odnosno call to action (u daljem tekstu CTA), može se definisati kao reč, rečenica ili fraza koja posetioce vašeg sajta motiviše da postanu vaši kupci. Naravno, privlačan i upadljiv CTA neće vam sam po sebi povećati broj kupaca, ali u kombinaciji sa drugim elementima, on ima izuzetno bitnu ulogu.
Kako izgleda dobar CTA
Veoma je bitno da vaš CTA bude lako uočljiv, ili čak upadljiv. Zato je najbolje da vaš CTA obeležite drugom bojom u odnosu na ostatak vaše internet prodavnice kako bi ga posetioci primetili. Što se tiče pozicije koju CTA treba da zauzima na vašem sajtu, ne postoji univerzalno rešenje. Eksperimentišite i probajte više pozicija dok ne nađete onu na kojoj će CTA biti lako uočljiv i usklađen sa ostatkom sajta.
Kada je sadržaj poziva na akciju u pitanju, on mora biti napisan tako da privuče pažnju posetilaca i podstakne ih da kupe neki vaš proizvod ili vam ostave lične podatke. Na primer, nemojte samo napisati „prijavite se“ ili „kupite odmah“. Dobar CTA ponudiće neku dodatnu vrednost posetiocima, kao na primer „Prijavite se na našu email listu i dobijte 10% popusta prilikom prve kupovine“.
Jasna navigacija
Jednostavna i laka navigacija na vašoj internet prodavnici bitna je za iskustvo korisnika. Loše urađena navigacija brzo će oterati posetioce sa vašeg sajta, zato se može reći da izrada internet prodavnice počiva na jasnoj navigaciji.
Kako da poboljšate navigaciju na sajtu
Stavite meni ili linkove ka različitim kategorijama proizvoda na vidno mesto i proverite da li su sve kategorije i proizvodi imenovani kako treba.
Pored toga, potrudite se da svaku stranu vaše internet prodavnice napravite tako da postoji lak način da se vaši korisnici vrate na glavnu stranu, izaberu drugu kategoriju, pronađu kontakt informacije vaše firme ili da odu direktno na stranicu za kupovinu (potrošačku korpu).
Dugme za pretragu
Omogućite vašim korisnicima da lako pronađu ono što ih interesuje tako što ćete na vašu internet prodavnicu staviti dugme za pretragu. Izaberite pouzdan softver koji će osigurati da posetioci vašeg sajta uvek dobiju relevantne rezultate. Isto tako je važno da omogućite da dugme za pretragu dozvoljava korišćenje filtera kako bi korisnici mogli da dobiju što preciznije rezultate, naročito ako imate veliki asortiman proizvoda.
Precizan opis proizvoda i cena
Naziv proizvoda
Pre svega, bitno je da nazivi proizvoda budu deskriptivni, kako zbog vaših korisnika tako i zbog SEO optimizacije. Na primer, „24-karatni zlatni prsten“ bolji je naziv nego „Zlatni prsten“ sa SEO stanovišta, a vaši posetioci će od samog starta znati tačno kakav je proizvod u pitanju.
Takođe je važno da nazivi proizvoda budu jedinstveni. Nemojte davati slične nazive proizvodima jer to može zbuniti kupce, ali i negativno uticati na vašu poziciju na Google-u.
Opis proizvoda
Precizan i jednostavan opis proizvoda veoma je važan. Takođe je bitno da bude detaljan i deskriptivan. Suština je u tome da pronađete pravi balans između sažetosti i dubine, odnosno da detaljno opišete proizvod, ali da u opis uključite samo relevantne informacije. Ne zaboravite da u opis proizvoda uključite ključne reči kako biste ih optimizovali za internet pretraživače.
Ukoliko su vaši proizvodi dostupni u različitim veličinama, trebaće vam selektor veličine (size selector). Njega je najbolje pozicionirati odmah ispod proizvoda i opisa. Takođe možete koristiti i iskačući (pop-up) selektor koji će prikazivati dostupne veličine kada se mišem pređe preko slike proizvoda.
Cene proizvoda
Postarajte se da su sve cene vaših proizvoda jasno iskazane i pre svega tačne. Najbolje je da u cene koje stoje istaknute kod proizvoda uračunate odmah i troškove poreza, taksi i dostave. Veliki broj korisnika odustane od kupovine na poslednjem koraku kada vide cenu dostave ili neke druge dodatne troškove. Možete ponuditi besplatnu dostavu i tako povećati broj konverzija, tj. prodaju.
Ako imate proizvode koji su na popustu, iskažite i originalnu i cenu sa popustom, kao i procenat popusta, ako je moguće. Naravno, potrudite se da proizvodi koji su na popustu budu posebno vidljivi na vašoj internet prodavnici.
Video opisi
Ljudski mozak lakše i brže procesuje vizuelni sadržaj u odnosu na tekst, i to čak 60.000 puta brže. Vaš sadržaj može generisati do 94 % više pregleda ako je obogaćen vizuelnim elementima i grafikonima. Vizuelni sadržaj čini 93 % ukupne komunikacije među ljudima. Ovo su samo neki od interesantih podataka koje je podelio Hubspot i koji pokazuju važnost vizuelnih elemenata vaše internet prodavnice.
Video opisi mogu vašim korisnicima dodatno približiti vaše proizvode. Možete snimiti svoje proizvode iz više uglova, na primer, što je prednost u odnosu na sliku. Potrudite se da u vašim video opisima pokažete funkcionalnost vašeg proizvoda, a ne samo izgled.
Takođe je dobro uključiti i transkript video opisa, najbolje ispod video snimka. Tako ćete i korisnicima koji imaju problema sa sluhom omogućiti da gledaju video bez problema, ali ćete i poboljšati vašu SEO optimizaciju sajta.
PROČITAJTE JOŠ: Kako internet prodavnica može unaprediti vaše poslovanje
U sledećem delu otkrićemo vam koje stvari su vam još potrebne za uspešnu internet prodavnicu. Imate li vi neku ideju šta bi to moglo da bude? Ako imate, napišite u komentaru :)