Internet kupovina svake godine sve više raste, a kvalitetna internet prodavnica može i vama doneti deo ovog ogromnog kolača i značajno popraviti poslovanje. Bilo da želite da unapredite prodaju u regionu ili želite da se priključite globalnom tržištu, vašim posetiocima morate obezbediti najbolje uslove kako bi njihov boravak na vašem sajtu rezultirao kupovinom, a kasnije i povratkom na sajt. Zato je bitno da funkcionalnost vaše internet prodavnice podignete na najviši mogući nivo, u čemu vam mogu pomoći sledeće stvari:
Vesti i najpopularniji proizvodi
Na glavnoj strani (homepage) potrebno je istaći vesti vezane za nove proizvode ili usluge, popuste na pojedinačne artikle, sezonska sniženja ili događaje. Korisnici koji se vrate na sajt neće želeti da gledaju ponovo ceo asortiman kako bi našli nove proizvode. Ekskluzivne i nove ponude moraju biti upadljive kako posetioci ne bi morali da ih traže.
Slike i video snimci visoke rezolucije
Odavno je prošlo vreme u kome ste mogli da postavite jednu sliku proizvoda, uz kratak opis i cenu. Danas potrošači očekuju da vide proizvod iz više uglova, da mogu da zumiraju i steknu osećaj kako proizvod izgleda uživo.
Takođe je bitno da se slike brzo učitavaju. Prema Adobe-ovoj statistici koju je podelio Hubpost, 39 % posetilaca napustiće sajt ako se slike ne učitavaju dovoljno brzo ili se ne učitavaju uopšte, zato je važno da budu dobro optimizovane za učitavanje.
Integracija sa društvenim mrežama
Bigcommerce.com izneo je podatak da internet prodavnice koje imaju makar jedan nalog na društvenim mrežama imaju veću prodaju za u proseku 32%. Čak i one kompanije koje nemaju nalog na društvenim mrežama moraju imati dugmiće za podelu na društvene mreže.
Sajtovi poput Facebook-a, Instagram-a i Twitter-a danas su postali mesto na kome se veći deo internet korisnika informiše o svemu i svaki uspešni preduzetnik zna da na njih mora da obrati pažnju.
Povezani proizvodi
Jedna jednostavna fraza kao što je „ovo vam se može svideti“ probudiće u posetiocima znatiželju. Funkcija povezanih proizvoda na internet prodavnici omogućava posetiocima da sa jednog proizvoda odu direktno na drugi, sličan ili povezan proizvod.
Na primer, korisnik reši da kupi aparat za espresso kafu. Nakon što doda ovaj proizvod u korpu, pojaviće mu se sekcija sa preporukom drugog proizvoda kao što je sveže pečena kafa u zrnu ili digitalna skala za merenje. Ovom funkcijom internet prodavnica može uvećati svoju prodaju, pri čemu se dodatno šalje pozitivna poruka kupcima da brinete o njihovim potrebama.
PROČITAJTE JOŠ: Kako efikasan web dizajn utiče na prodaju
Odabrani paketi proizvoda i kolekcije
Ovo je još jedan sjajan način da se korisnicima pošalje poruka da određena firma brine o njima. Internet prodavnica mora da ponudi savršene pakete u kojima će kupci sigurno uživati i ceniti taj gest jer će im uštedeti vreme. Ovu ideju najbolje je realizovati u vreme praznika, ali i bilo kada ukoliko internet prodavnica služi za prodaju proizvoda za određene hobije, kao na primer za pecanje ili lov.
Izvor: https://emporos.creatastudio.com/watch/
Lista želja
Lista želja je veoma efikasan način za otkrivanje šta korisnici žele i šta im treba. Kada posetioci imaju mogućnost označe artikle koje žele i koje bi verovatno kupili u budućnosti to takođe može preduzetnicima pomoći da uvide koje proizvode vredi dodatno reklamirati. Isto je važno za internet prodavnicu da omogući posetiocima da sa prijateljima podele svoju listu želja putem društvenih mreža jer je to praktično besplatan marketing.
S obzirom da se često dešava da korisnici dodaju proizvod u istu želja, a zatim napuste sajt iako nisu ništa kupili, bitno je da lista želja bude urađena tako da ostane sačuvana kada se korisnici vrate na sajt. Postoji čitava oblast u internet marketing posvećena vraćanju korisnika da završe prodaju koja se zove remarketing. O tome šta je remarketing možete pročitati ovde.
Pronađi prodavnicu
One kompanije koje imaju fizičke prodavnice pored internet prodavnice zahtevaju funkciju koja omogućava korisnicima da pronađu prodavnice.
Mnogi kupci žele da proizvode testiraju uživo pre nego što ih kupe, te je zato važno budu upućeni u najbližu prodavnicu. Ovo je naročito važno za milenijalse jer je Forbsovo istraživanje pokazalo da čak 72% njih prvo istražuje proizvod na internetu pre nego što ga kupi u prodavnici.
Ocene korisnika
Prema anketi sajta Brightlocal.com, čak 92% kupaca na internetu čita ocene drugih korsnika. Najviše obraćaju pažnju na broj zvezdica kojima je proizvod ocenjen, ali isto tako ih interesuje i konkretno iskustvo drugih korisnika.
Internet prodavnice moguće je povezati sa popularnim sajtovima za recenzije poput Yelp-a, Foursquare-a i Facebook-a, ali je isto tako moguće imati spostveni sistem ocenjivanja na sajtu.
Čak i negativne recenzije zapravo mogu da doprinosu većoj prodaji jer ljudi sumnjaju da su proizvodi bez negativnih recenzija cenzurisani i da su pozitivne ocene zapravo lažne. Lažne ocene štete i samom preduzetniku jer mogu stvoriti iluziju da je neki proizvod dobar. Stvarne ocene korisnika omogućavaju koristan feedback koji se može iskoristiti za poboljšanje proizvoda.
Često postavljana pitanja
Posetioci žele da saznaju što više o proizvodu koji ih interesuje. To im omogućava sekcija u kojoj stoje odgovori na često postavljena pitanja. Naravno, ova sekcija ne može da pokrije sve što kupce može da interesuje,zato je pored toga bitno imati i live chat.
Povraćaj robe (opcija vraćanja robe)
Opcija vraćanja robe od velike je važnosti za svaku internet prodavnicu i mora biti jasno definisana.Isto tako mora biti jasno istaknuta da bi bila upadljiva. Opcija vraćanja robe služi da stvori poverenje jer kupcima omogućava da vrate proizvod kojim su nezadovoljni ili mogućnost da zamene proizvod za odgovarajuću veličinu ukoliko je u pitanju prodaja odeće.
Statistički podaci ankete koju je sproveo Invesp govore da je čak 30% proizvoda koji su naručeni putem interneta vraćano, ali da čak 92% kupaca kaže da bi ponovo kupili od istog prodavca ako je proces vraćanja robe jednostavan.
Takođe, 67% kupaca prvo proveri polisu za povraćaj robe pre nego što kupi neki proizvod.
Sigurnosne Opcije (za ovo treba da se napravi i stranica za instaliranje i podesavanje SSL sertifikata pa linkovati kroz post)S obzirom da je kupovina na internetu postala deo svakodnevnice, sve više sajber kriminalaca ove sajtove uzima za metu napada. Zato je veoma važno da internet prodavnica bude zaštićena od takvih upada kako bi osetljivi lični podaci korisnika ostali sigurni.
Za počatak je važno izabrati sigurnu e-commerce platformu. Magento ili WordPress, u paru sa WooCommerce-om su dve najsigurnije i samim tim najpopularnije opcije. Pored toga, za siguran sajt neophodne su i sledeće funkcije:
- SSL sertifikat – SSL sertifikat uspostavlja sigurnu vezu između korisnika i sajta. Kada otvarate neki sajt, pogledajte da li u adress bar-u stoji HTTPS i zelena brava pre nego što ostavite svoje informacije na tom sajtu.
- Dvostruka provera identiteta – Dodavanje još jednog zaštitnog sloja na sajt znači da je pored imena i šifre potrebno uneti i sistemski generisan kod poslat putem tekstualne poruke ili emaila.
- Koristite firewall – Firewall je „zid“ između dve mreže koji dozvoljava da se među njima odvija samo autorizovan saobraćaj, dok se maliciozan saobraćaj blokira.
- Polisa privatnosti – Polisa privatnosti u kojoj je navedeno da podaci korsnika neće biti deljeni sa trećom stranom obavezan je deo za stvaranje poverenja između kupaca i prodavaca. Obično se link ka polisi nalazi u futeru na sajtu.
- Rednovno održavanje i bezbednost sajta – Kako je WordPress najpopularnija platforma za sajtove i web prodavnice, zbog velike tražnje kreirali smo uslugu za održavanje WordPress sajtova kako bi našim klijentima omogućili da bezbrižno vode svoj biznis dok mi brinemo o tehničkom održavanju.
Ako vam sve ovo deluje previše komplikovano, najbolje je da posao izrade internet prodavnice prepustite profesionalcima. Mi vam možemo pomoći da napravite modernu i funkcionalnu internet prodavnicu na koju će se vaši korisnici uvek rado vraćati. A ukoliko vi imate nešto da dodate, ili mislite da smo nešto zaboravili, ostavite nam komentar :)