Šta je MVP u razvoju web aplikacija?

Kreiranje web aplikacije je često riskantan i skup poduhvat koji se, nažalost, mnogim ljudima na kraju ne isplati. Glavni razlozi za to su nedovoljno razvijen marketinški plan, velika konkurencija i nedostatak potražnje. Zbog svega ovog, razvoj web aplikacije je zaista težak i mukotrpan posao koji zahteva mnogo vremena i planiranja kao osnovnom uslovu za uspeh.

Međutim, postoji način da minimizujete rizik i izbegnete neke uobičajene greške, kako u razvoju aplikacije tako i u marketingu. To možete postići tako što ćete svoju aplikaciju razviti uz pomoć MVP (minimal vialbe product) metoda. Neki od najpoznatijih i naravno najvrednijih startup-ova i web sajtova u svetu, kao na primer Airbnb, Uber, Dropbox, Foursquare, razvijani su upravo MVP metodom.

Šta je zapravo MVP i koje su njegove prednosti?

Minimal viable product (minimalni održivi proizvod) je zapravo termin koji se više odnosi na sam proces kreiranja aplikacije, a ne na proizvod. Možda je najbolje definisati MVP kao određenu filozofiju ili koncept koji podrazumeva lansiranje aplikacije koja ima samo neke svoje osnovne funkcije. Na taj način se dobija korisna povratna informacija od korisnika koja može značajno da pomogne u daljem razvoju aplikacije, a ujedno se ranim lansiranjem smanjuje rizik da neko drugi u međuvremenu plasira svoju aplikaciju sa istom ili sličnom idejom, što je sasvim realna opasnost s obzirom na izuzentu konkurenciju na tržištu web aplikacija.

Takođe, na osnovu inicijalnih reakcija korisnika, bićete u mogućnosti da zaključite da li vam se uopšte isplati da uložite dodatno vreme i novac kako bi do kraja razvili aplikaciju.

Prednost MVP metoda je i brzina u razvoju, što je logično kada se uzme u obzir činjenica da pre lansiranja aplikacije morate da razvijete samo njene osnovne funkcije. Ukoliko vašu aplikaciju razvijate kao MVP, razvoj aplikacije može da traje i tri do četiri puta kraće.

ilustracija mvp metode za razvoj web aplikacija

Šta MVP aplikacija mora da sadrži da bi bila uspešna?

Naravno, lansiranje MVP aplikacije nije tako jednostavno kao što zvuči. Pre svega, treba uzeti u obzir da je prvi utisak koji korisnik stekne o određenoj aplikaciji izuzetno važan i može odrediti njegov stav prema daljoj upotrebi te aplikacije. Zato je i te kako bitno preduzeti određene korake i ispuniti jasne uslove pre nego što se aplikacija lansira na tržište:

  • Aplikacija mora da izgleda kao da je u potpunosti završena – Ovo podrazumeva da je vaš proizvod kompletno dizajniran i brendiran, da ne sadrži nikakve kvarove i da su svi vidljivi dugmići i liknovi u funkciji. Kao što smo već napomenuli, prvi utisak je izuzetno važan i sticanje poverenja korisnika je neophodno da bi vaša aplikacija zaživela i istrajala.
  • Osnovna funkcionalnost vaše aplikacije mora da bude besprekorna – To znači da vaša aplikacija mora svoju osnovnu funkciju da obavlja bez ikakvih zastoja. Na primer, ako ste napravili aplikaciju koja korisnicima omogućuje da dele svoje slike, onda morate biti sigurni da će korisnici zaista moći da dele slike pre nego što lansirate aplikaciju.
  • Ono što ne mora da bude automatizovano obavljajte manuelno u početku – Ne morate se odmah fokusirati na razvoj određenih aspekata koje možete da ostavite za kasnije. Na primer, u početku možete brigu o korisnicima da vodite putem mail-a pre nego što kreirate posebnu platformu za to u kasnijoj fazi razvoja vaše aplikacije.
  • Promene se moraju sprovoditi pravovremeno – Morate bitni spremni da ekspresno reagujete na povratne informacije vaših korisnika i da promene koje oni predlažu ili zahtevaju sprovedete u najkraćem mogućem roku.
  • Vlasnici i akcionari moraju da budu otvorenog uma – S obzirom da je MVP metod još uvek nov, a uz to je i krajnje subjektivan. To znači da će u tokom razvoja aplikacije sigurno biti određenih grešaka i neuspelih pokušaja. Ako osobe koje su zadužene za donošenje odluka u svakom trenutku miniraju proces i opiru se njegovoj primeni, on će na kraju sasvim sigurno doživeti neuspeh.

proces u razvoju mvp web aplikacija

Kako praktično funkcioniše MVP metod?

Uzmimo za primer da vi imate ideju da razvijete web aplikaciju koja će da se bavi povezivanjem poslovnih ljudi koji dosta putuju i traže smeštaj na par dana i ljudi koji iznajmljuju svoje stanove na dan.

Želite da aplikacija ima naprednu pretragu, da odmah budu integrisani sistemi za naplatu putem kreditnih kartica, dodatno i PayPal, jedinstveni sistem za ocenjivanje (review), da korisnici imaju bezbroj opcija na osnovu vaše pretpostavke da će želeti te opcije, uz to smatrate da bi uz web aplikacije bilo sjajno da imate Android i iOS aplikaciju. Za razvoj svega ovoga je potrebno unajmiti tim od najmanje 5 developera, uz to po jednog iOS i Android developera i potrebno je uložiti 12 meseci u razvoj.

MVP metod bi bio da se izradi samo web aplikacija sa osnovnom pretragom, bez sistema za ocenjivanje i umesto sistema za plaćanje ponudite korisnicima 3 meseca besplatno korišćenje aplikacije uz obavezu da nakon prvog meseca daju iskrenu ocenu i utisak za korišćenje aplikacije.

Za sledeće iteracije nakon inicijanog lansiranja ostavite:

  1. Sistem za plaćanje (kreditne kartice i PayPal)
  2. Jedinstven sistem ocenjivanja
  3. Naprednu pretragu.

Za razvoj MVP-a iz našeg primera je sada potrebno 4 developera i 3 meseca razvoja, pri čemu MVP košta 30% od vaše iniciajne zamisli.

Nakon godinu dana imate bazu od 2.000 korisnika i posao koji konstantno raste zato što ste 70% vaših sredstava uložili u marketing. Korisnici koji su dali svoju ocenu aplikacije su tražili da imaju mogućnost da ubace video svog stana što je ukupno povećalo korišćenje vaše aplikacije, a da to niste ni pomislili.

Takođe, samo 5% korisnika koristi PayPal pa znate da vam se ne isplati da ga integrišete jer mogu jednostavno da koriste i svoje kartice. Ovo je sasvim realan primer, a stvarna situacija zavisi od slučaja do slučaja.

Još nekoliko saveta za kraj

Sada kada znate šta je MVP u razvoju web aplikacija, možete ovu metodu iskoristiti prilikom lansiranja svoje aplikacije. Bitno je samo da zapamtite nekoliko ključnih stvari:

  • Pokušajte da jasno definišete svoje zamisli. Posvetite dovoljno vremena specifikacji projekta, budite dosledni sa svojim zahtevima. Svaka promena oko koje niste na vreme mislili zahtevaće vreme da se izvrši, time i novac i usporiće lansiranje početne verzije.
  • Fokusirajte se na osnovne funkcije vaše aplikacije. Uložite sve resurse da razvijete osnovu koja funkcionisati bez zastoja. Da biste mogli da nadograđujete morate imati stabilnu bazu.
  • MVP metod podrazumeva osnovna ulaganja. Trudite se da tako i bude. Dobro razmislite da li je nešto neophodno ili ne da bi vaša aplikacija bila održiva.

  • Budite kreativni. Pokušajte da nađete najjednostavnije i najbrže rešenje za svaki problem. Bitno je da aplikacija funkcioniše besprekorno ili što je bolje moguće. Izgled mora takođe biti na zavidnom nivou, kao i korisnički doživljaj koji zavisi od samog dizajna.
  • Pažljivo slušajte povratne informacije (feedback). Jedna od najvećih prednosti MVP metoda u razvoju aplikacija, pored umanjenog rizika i troškova razvoja, jeste mogućnost da ispitate tržište i oslušnete želje i ideje korisnika.

Nadamo se da vam je ovaj članak dao ideju na koji način i vi možete da napravite svoju aplikaciju uz minimalna ulaganja i motivaciju da to i realizujete. Ako jeste, srećno!

Generic filters
Exact matches only

Kategorije

Ostavi komentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva.

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Prijavite se na Newsletter